Změna adresy

Změny hlaste do 3 pracovních dnů.
Změnu oznamte až poté, co k ní skutečně dojde.

Změnu adresy můžete hlásit poštou nebo na spádovém pracovišti OAMP Ministerstva vnitra podle nového místa bydliště.

K ohlášení změn můžete také využít elektronický tiskopis.
Vyplněný tiskopis včetně případných příloh je potřeba zaslat poštou na adresu některého z pracovišť Ministerstva vnitra, nebo se na pracoviště dostavit osobně.

Prosíme, žádné změny neohlašujte e-mailem, nebudou brány v potaz.


Při změně adresy je nutné doložit i doklad o zajištění ubytování na nové adrese.
Takovým dokladem může být:

  • Potvrzení o zajištění ubytování: Pokud dokládáte písemné potvrzení o zajištění ubytování, musí být opatřeno úředně ověřeným podpisem vlastníka nebo oprávněného uživatele bytu/nemovitosti. Pokud vám ubytování poskytuje fyzická osoba, použijte formulář pro fyzické osoby. (docx, 42 kB) Pokud vám ubytování poskytuje právnická osoba, použijte  formulář pro právnické osoby. (docx, 42 kB)
  • Nájemní nebo podnájemní smlouva: V případě, že dokládáte nájemní nebo podnájemní smlouvu, úředně ověřený podpis se nevyžadujeVaše dokumenty budou založeny do spisu, proto doporučujeme doložit úředně ověřenou kopii smlouvy.

Pokud doklad nepodepisuje majitel nemovitosti, je nutné doložit vztah mezi osobou, která doklad podepisuje, a vlastníkem nemovitosti (např. plnou mocí od majitele nebo ověřenou kopií smlouvy).

Ať už se rozhodnete pro nahlášení změny adresy osobně, či poštou, pokud jako doklad o zajištění ubytování předkládáte nájemní smlouvu, použijte její úředně ověřenou kopii.

Co může být dokladem o ubytování a čemu věnovat pozornost najdete v našem přehledném návodu.



K oznámení změny adresy budete potřebovat: